CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

perjantai 2. tammikuuta 2009

Samat kujeet

Where did you disappear
Where did you go from here
Did you hear it calling your name
Did you feel it burning in your veins
Where did you go with the rain

I saw a storm in her eyes
A thousand lives
And she danced oh danced oh like a fire

Wings & Hearts
Two sides of evil
That's what you are
Angel wings and devil's heart

4... 3... 2... 1... Astelen rappusia ylös kun uusi vuosi vaihtuu. Kirkkaat värivalot paiskautuvat musiikin sykkeessä kouristelevien ihmisten ihoille ja elämänilon palvontaa suoritetaan totutuin rituaalein Kuninkaan viekkaan silmän alla.

Tanssilattian reunalla mies seuraa kiinteästi jokaista liikettäni. Sen katse polttaa ihoani ja osaan lukea sen ajatukset. Näen kuinka se lähtee kävelemään lattialle ja hivuttautuu minuun kiinni. Se koskettaa lanteitani, joka on liian arvokas helmi sen nauhaan ja sen kuuma hengitys saa kaulani punertamaan. Kuulen kuinka se kuiskaa hiljaa korulauseitaan ja tunnen miten se tahtoo. Ja sillä hetkellä minuun iskee pakokauhu.

Toisaalla mies kertoo minun olevan elämänsä nainen ja omii kehoani syliinsä. Se puhuu sanoilla, joita kuka tahansa jäisi kuuntelemaan, kertoo elämästä, jota kuka tahansa tahtoisi elää ja lupaa näyttää asioita, joita kuka tahansa tahtoisi nähdä - paitsi minä.

Vielä kaupungin kivisillä ja pakkasesta jäätyneillä loputtomilla kaduillakin miehet juoksevat perääni ja yrittävät pysäyttää minut. Kukaan tai mikään teko ei minua saa jäämään, ei antamaan itsestäni enempää kuin lähdön näkymän, ei mikään muu kuin yksi viesti. Sen viestin saatuani minä sekoan. En ymmärrä ja kysyn. Ja kun olen kysynyt, ei mikään vastaus enää pelasta, olen jo seonnut. Sinä teet sen minulle, mihin kukaan muu ei pysty - ja teet sen yhdellä viestillä. Minä annan sinun tahtomattani tehdä niin.

Vuosi vaihtuu, jokainen asia muuttuu, mutta silti kaikki on ennallaan. Minä tuhoan ja minä luon, minä vihaan ja minä rakastan, minä hävitän ja minä kaipaan, olen paha ja olen hyvä.

Viimeinen viesti 'eräältä' päättyy sanoihin "päästän sinutkin nukkumaan" ja minä toivon: viheriäisille niityille vie minut lepäämään, virvoittavien vetten tykö minut johdata. Päästä minut nukkumaan.

0 kommenttia: